Kad likumsargu darbinieks aptur autovadītāju, viņam ir pienākums ievērot dienesta darbinieka likumīgās norādes. Par šī darbinieka likumīgo norādījumu neievērošanu vadītājam var tikt piemērots administratīvs sods, tomēr ir izņēmumi.
Problēma ir tā, ka daudzi autovadītāji nezina, kuri norādījumi viņiem ir jāievēro un kuri nedrīkst. Šajā rakstā mēs uzskaitīsim visbiežāk izdotos ceļu inspektora norādījumus, kurus autovadītāji var izvēlēties neievērot.
Izkāpiet no transportlīdzekļa un apsēdieties patruļmašīnā
Ceļu darbinieki gandrīz vienmēr pieprasa autovadītājiem izkāpt no transportlīdzekļa un apsēsties patruļmašīnā, norādot, ka viņu norādījumi ir obligāti. Tomēr likumsarga norādījumi autovadītājiem ir saistoši tikai tad, ja viņiem ir atņemtas tiesības vadīt transportlīdzekli; citos gadījumos, piemēram, ja tiek izrakstīts sods par drošības jostas nelietošanu, autovadītāji var izvēlēties tos neievērot.
Pārtrauciet filmēšanu
Ļoti bieži neapmierināts autovadītājs sāk filmēt ceļu likumsarga ar mobilā tālruņa kameru. Protams, likumsargam tas nepatīk, un viņš pieprasa, lai vadītājs pārtrauc viņa filmēšanu. Šāda ceļu likumsarga prasība arī ir nelikumīga; saskaņā ar likumu par likumsargu dienests ir atklāts, tāpēc autovadītājam ir tiesības ierakstīt savu mijiedarbību ar likumsargu.
Būt par liecinieku
Dažos gadījumos ceļu likumsargu pieprasa lieciniekiem sastādīt administratīvo protokolu. Lai to izdarītu, viņi aptur transportlīdzekļus un pieprasa, lai viņu vadītāji uzstātos kā liecinieki, apgalvojot, ka šī prasība ir obligāta. Tomēr tas nebūt nav taisnība. Autovadītājam ir tiesības atteikties būt par liecinieku; uzstāšanās par liecinieku ir brīvprātīga, un ceļu likumsargu nav tiesību piespiest autovadītāju to darīt, ja viņš atsakās.
Parakstiet protokolu
Pēc administratīvā protokola sastādīšanas ceļu likumsargam vienmēr ir pienākums iepazīstināt vadītāju ar to un panākt, lai viņš to paraksta. Autovadītāji bieži vien nepiekrīt iespējamajam pārkāpumam un tāpēc atsakās parakstīt protokolu, bet ceļu likumsargam pēc tam pieprasa, lai viņš to paraksta. Šāda ceļu darbinieka prasība arī ir nelikumīga; vadītājam ir tiesības neparakstīt protokolu, bet ceļu likumsargam darbiniekam nav tiesību piespiest vadītāju to parakstīt.
Pārkāpējs ir galvenā prioritāte
Pirmkārt, inspektors skaidri norādīja: ja autovadītājs regulāri ignorē ceļu satiksmes noteikumus, agrāk vai vēlāk patruļa viņu pamanīs. Jebkurš zigzags, braukšana pie dzeltenas gaismas vai drošas distances neievērošana — tie visi ir signāli, uz kuriem profesionāla acs nekavējoties reaģē. Ceļu darbinieki labi pārzina braukšanas stilu un var pamanīt nervozitāti, agresiju vai nenoteiktību. Un tas gandrīz vienmēr ir priekšvēstnesis satiksmes apturēšanai.
Neredzama automašīna — inspektora ideāls
Ideāla automašīna no ceļu likumsargu viedokļa ir tāda, kas neizceļas. Vidējas klases automašīna, tīra, nemodificēta, pārvietojas mierīgi un paredzami. Šāds transportlīdzeklis, visticamāk, pabrauks garām bez jebkādām problēmām. Savukārt “eksotiska” automašīna gandrīz garantēti piesaistīs uzmanību.